Prototípusfejlesztés

fejlesztes

A vállalkozás 2006-os létrejötte óta foglalkozik panoptikumi figurák és kiállítási élményelemek fejlesztésével, piacravitelével. A cég forgalmazott figurái és élményelemei vagy teljes egészében saját fejlesztésűek, vagy saját fejlesztéseket tartalmazók.

Első generációs panoptikumi figurák

Műgyanta alapanyagú festett kivitel

Technikai paramétereit tekintve: szobrászati mintázás, műgyanta és urethán anyagból, öntéses technikával, festéssel, hajazással. Kemény, ütésálló felületek, szatellit-kiállításoknál jól alkalmazható, párának és UV-fénynek való kitettsége elenyésző.

Megvalósítás helyszínei: Lakitelek-Tőserdő, Szeged, Nagyatád

Második generációs panoptikumi figurák

Szilikon alapanyagú, filmes-maszkos technikát alkalmazó, teljesen bőrszerű felület Technikai paramétereit tekintve: szobrászati mintázás, szilikon és urethán anyagból, öntéses technikával, sminkeléssel, hajak és egyéb szőrzetek implantálással, orvosi műszemek alkalmazásával.

Eredmények/tapasztalatok

    • A megformázott szereplők külleme, arc- és testfelületei a panoptikumok alapkövetelménye szerint életszerűen plasztikus, „megszólalásig” élethű (1:1 arányú).
    • Az élethelyzeteket bemutató műfaj közkedveltté, népszerűvé válik.
    • Párának és UV-fénynek való kitettsége a viseleteknél problémát jelent, a bábuk újrasminkelést igényelnek a látogatói igénybevételtől függően.

Megvalósítás helyszíne: Budapest

Harmadik generációs panoptikumi kiállítás

Egy történelmi vagy irodalmi mű interaktív elemekkel történő feldolgozása. A megváltozott múzeumpiaci igények tudatában és figyelembevételével innovatív megoldásokat alkalmazunk: multimédiás tartalmak, mozgóképes videóinstallációk, 3D-s animációk, interaktív játékszoftverek, megmozdított panoptikumi figura, mechanikus játékelemek. Újítások

    • 1 db mechanikai szerkezettel működtetett mozgó figura, a műfaj statikusságának megbontása érdekében a háromdimenziójú figurák közül 1 esetben alkalmaztuk a figura motoros mozgatását, megszakításokkal, időközönként visszatérő mozdulattal bontottuk meg annak köztéri szoborjellegét.
    • Virtual reality jellegű interaktív játékkonzol megoldás: a Toldi c. mű egyik jelenetének megjelenítésénél (Toldi csatája a cseh vitézzel) a látogató Toldi Miklósként átélheti az adott eseményt, jelenetet. Toldi mozgását egy szimulátorhoz rendelt szoftver programjának érzékelő rendszere modellezi, és animációs technológiával megjeleníti a képernyőn. Az érzékelő felismeri az interakcióba bevont nézőt, annak mozgását és azt szinkronizálja a képen feltűnő Toldi Miklós mozgásával.

Eredmények/tapasztalatok:

    • Az anyagok összeszerelhetősége (vázszerkezet, végtagok, motorika, és vezérlő egység) megbízható működtetése távfelügyeletet igényel, javíthatósága, biztonságos, hosszú távú üzemeltetése instabil
    • A jelmezek átnedvesedésének, penészesedésének problémája csak jól szellőztetett, fűtött, és párátlanító berendezéssel ellátott kiállítótérben megoldott.

Megvalósítás helyszíne: Debrecen

A fenti képek illusztrációk

Negyedik generációs panoptikumi figurák

Animatronikai-robotikai fejlesztés

A látogatói élményigények megváltoztak. Egy távoli kor, esemény vagy fikció megidézésekor elvárás a filmiparban is használt szilikon-alapú szobrok alkalmazása és a figurákkal való fényképezés lehetőségének biztosítása. A látogató élményigénye ma a 3-dimenziós animáció, a hologram, a robotika, a Tussauds-minőségű viaszfigura szintjén áll. Ezek nagyon magas költségű produkciók. Egy valódi viaszfigura előállítása (Tussauds) 200.000 euróba kerül, előállítása 800 munkaórát igényel, komoly szakmai műhelyt igényel. Külön projektekre felállított csapatunk képes megfelelni ennek az összetett elvárásrendszernek és hatékony keretek között megvalósítani az adott helyszínre szabható legkreatívabb és innovatívabb megoldásokat. Mindezt olyan technikák felvonultatásával, melyek segítségével élethű élményt nyújtó antropomorf robotokban arcfelismerő szoftver, valódiként ható mimika és mozgás összpontosul.

Ismerjük meg egymást